Sunday, March 13, 2011

Penggunaan & Pelaburan Emas

Apa khabar semua pembaca blog 1gold1malaysia, pada post kali ini saya ingin berkongsi pula video-video berkaitan dengan emas. Mungkin anda dah penat nak baca post saya yang panjang berjela-jela tu. Kali ini lihat apa kata orang-orang yang lebih arif tentang penggunaan emas & pelaburan emas ini. “We return the paper money to the banking system and take the gold and put it into the hands of the people. So the people will have the real wealth in their hands.”






Video dibawah ini pula menunjukkan pulangan keuntungan anda jika anda telah melaburkan $10,000 untuk membeli emas fizikal pada tahun 2003 hingga tahun 2008. Mari kita saksikan bersama-sama, berapakah pulangan wang anda jika anda melabur dalam emas sejak tahun 2003:





Baiklah di bawah ini ingin saya kongsikan bersama pembaca blog 1gold1malaysia salah satu rancangan TV iaitu rancangan Bijak Wang, panel yang dijemput ialah Dato' Salleh Majid - Bekas Presiden Bursa Saham Malaysia berkenaan dengan pelaburan emas. Beliau menyatakan bahawa pada kenaikan emas sejak 5 tahun lepas (2005) hingga sekarang (2009) adalah sebanyak 250%. Ini bermakna kenaikan purata setiap tahun ialah 50%. Anda semua bolehlah membuat perbandingan dengan skim-skim pelaburan yang terdapat di Malaysia. Adakah berbaloi jika anda melabur dalam emas? Jawapannya adalah Ya, pelaburan emas merupakan salah satu pelaburan yang berisiko rendah dan keuntungan tahunan yang tinggi, ikuti nasihat dato salleh majid berkenaan pelaburan emas dibawah ini:



Sekarang anda sudah lihat & dengar video-video yang berkaitan dengan penggunaan & pelaburan emas. Anda tentu sudah dengar dan fahami tentang peranan emas sebagai pelindung kewangan anda. Oleh itu saya sarankan semua pembaca blog 1gold1malaysia beralih la simpanan anda ke dalam bentuk emas fizikal. Bagaimana nak mendapatkan emas fizikal pertama anda? Sila lihat disini >>Produk EMAS<< dan buat tempahan anda >>DISINI<< Jika anda masih ragu-ragu lagi, sila lihat analisa berkaitan harga emas di bahagian >>ANALISA<<.
Anda juga boleh membaca post-post saya berkaitan dengan pelaburan emas di bawah ini. TQ.

No comments:

Post a Comment